Thursday, December 30, 2010

Завоевателят на Федерико Андахази

Тази книжка ми попадна докато се ровех из категорията "Исторически романи" на известен български сайт за книги. Никога не бях чувала за този аржентински автор и реших, че ще му дам шанс да покаже литературните си умения пред вече скептичните ми предразсъдици относно творбата му. Прочетох я бързо, тъй като не е особено обемиста и останах смаяна от впечатляващата липса на въображение и художествени похвати у автора. Стилът на Андахази е прекалено повърхностен и прозрачен - от самото начало бях наясно каква ще е развръзката. Най-много ме озадачи фактът, че това романче е донесло на автора си някаква награда, в което единствено бих повярвла, ако той си признае, че е в девети клас. :)
Съветът ми към издателите и книжарниците е да го преместят незабавно в категорията "Приключенски романи", тъй като няма кой знае какво историческо в него. В заключение книжката е едно доста наивно и досадно четиво, единствено последните няколко изречения я спасяват от пълен литературен провал. Всъщност мисля, че "Завоевателят" би допаднал на предтийн възраст :)

No comments:

Post a Comment